V zadnjih dneh lahko skoraj na vsakem socialnem omrežju, radijski in televizijski postaji poslušamo o koronavirusu, o širitvi in zaščiti. Mnogi so popolnoma preokupirani z vsemi informacijami, saj se novice o dogajanju po svetu širijo zelo hitro, hitreje kot potuje sam virus. In s tem se širita tudi strah in panika. V trgovinah lahko opazujemo, kako si ljudje delajo zaloge hrane, toaletnega papirja in higienskih pripomočkov. Pravo vojno stanje.

Vsa ta panika, ki jo doživljajo ljudje je sprožena od zunaj, a v resnici prihaja od znotraj. V tem trenutku namreč ne vemo, s čim se borimo in kaj se bo zgodilo. Na to niti nimamo vplivala, nimamo nadzora nad dogajanjem in občutek je, da lahko vse le nemočno opazujemo. A ob vsem tem lahko poskrbimo zase. Pomembno je, da se informiramo o dogajanju, o preventivnih ukrepih in da se tudi vprašamo kako lahko svoj strah zmanjšamo? Tesnoba, strah in panika, ki jo čutimo in je ne obvladujemo nam namreč situacijo otežuje. Če si dovolite, da vas strah, tesnoba in panika vodita, boste na celotno situacijo manj odzivni, saj vas bodo ti občutki preplavili in dodatno izčrpali, tako psihično kot fizično. Dodatno boste obremenili svoj imunski sistem, morda boste izgubili apeti ali boste celo slabše spali. S tem, bo vaša pozornost preusmerjena in tako se lahko zgodi, da kakšen simptom tudi spregledate. Hkrati pa lahko občutek tesnobe in panike simptome poslabša in privede do prekomerne reakcije.

Panika je lahko večja tudi zaradi trenutne zmede in nevednosti, ko so sprašujemo in soočamo s tem ali je to akutno ali kronično stanje? Ko se sprašujemo, kaj vse to pomeni za nas dolgoročno? Vse izgube, ki jih občuti gospodarstvo, kaj bo sledilo, ko zajezimo korona virus? Ne vemo, kako dolgo bodo naša življenja omejena oziroma motena in to je veliko težje, kot če bi imeli določen rok. Nimamo občutka in ne moramo vedeti kako dolgo bomo ujeti v »rokah« tega virusa. Torej občutimo lahko veliko nemoči in tesnobe.

Kako se lahko vsaj malo zavarujemo pred tesnobo? Omejite vnos informacij. Mnogi želite v teh situacijah slišati kar se da največ informacij iz različnih strani v upanju, da se boste podučili kako pravilno ravnati ter se na tak način pomirili. Toda tesnoba, ki jo doživljate vodi k izkrivljenemu razmišljanju, zato sprejemanje pretirano negativnih informacij, ki jih lahko slišite na raznih kanalih, vodi v poslabšanje vašega počutja. Omejite vir informacij saj trenutno nihče nima odgovora o tem kako bo viruš napredoval. Hkrati pa si ne dovolite, da se totalno izolirate od ostalih, ohranjajte stike preko telefonskih klicev, pogovarjajte se s prijatelji in družino. Dovolite si, da se na tak način razbremenite in vnesete v svoj dan tudi pozitivne občutke ter smeh. Dajte sebi in drugim psihično in čustveno varnost ter bodite sočutni in razumevajoči do drugih, kajti s tem krepite občutek fizične varnosti.

Pomembno je, da sprejmemo stanje in situacijo, saj je ne moramo spremeniti in skušamo zadihati. Če te dni ostajate doma, počnite tisto za kar vam sicer zmanjkuje časa, preberite knjigo, ki jo imate že nekaj mesecev na polici, poglejte film, ki si ga že dolgo želite, spočijte se od napornega delavnika in tempa v katerem ste, ko vaše življenje poteka nemoteno.